ΝΕΑ

oikonomotechniki.gr

Ιδιωτικές επενδύσεις από ΜΜΕ στον αγροτουρισµό, την οικοτεχνία, τη βιοτεχνία και τις υπηρεσίες στις αγροτικές περιοχές θα χρηµατοδοτεί το νέο Leader που ανοίγει το α’ εξάµηνο του 2016, µε περαιτέρω διεύρυνση των περιοχών εφαρµογής και επιλέξιµες το σύνολο των αγροτικών περιοχών της χώρας. Κλειδώνουν στις 50 οι περιοχές εφαρµογής των νέων Leader. Σε ∆ήµους/Κοινότητες µέχρι 15.000 κατοίκων και προτεραιότητα σε αγρότες, γυναίκες, ανέργους.

Έτσι έχει ξεκινήσει ήδη η διαβούλευση για την έγκριση µέχρι και 50 στρατηγικών τοπικής ανάπτυξης στις οποίες θα περιλαµβάνονται ∆ήµοι και Τοπικές Κοινότητες µέχρι 15.000 κατοίκους, ενώ προτεραιότητα για τις ιδιωτικές επενδύσεις θα έχουν οι αγρότες, άνεργοι και οι γυναίκες, σύµφωνα µε το Μέτρο 19 «Leader CLLD» του Προγράµµατος Αγροτικής Ανάπτυξης.

Ειδικότερα θα χρηµατοδοτούνται επενδύσεις προϋπολογισµού έως 600.000 ευρώ οι οποίες θα πρέπει να είναι σύµφωνες µε το επιχειρησιακό σχέδιο των ΟΤ∆ (Οµάδες Τοπικής ∆ράσης), µέσα στις οποίες υπάγεται ο ενδιαφερόµενος επενδυτής.  

Ενδεικτικές κατηγορίες χρηµατοδοτούµενων έργων:

Μεταποίηση και συσκευασία αγροτικών προϊόντων Οικοτεχνία Επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών Επιχειρήσεις παραγωγής ειδών διατροφής µετά την α΄ µεταποίηση Χώροι εστίασης και αναψυχής Επιχειρήσεις καταλυµάτων Επιχειρήσεις εναλλακτικού τουρισµού Τουριστικά γραφεία  

Επιλέξιµες δαπάνες

Οι δαπάνες που θα καλύπτει το Leader όπως αποτυπώθηκαν σε ηµερίδα της Αναπτυξιακής Πάρνωνα θα είναι οι εξής:

∆απάνες κτιριακών εγκαταστάσεων, όπως οικοδοµικών εργασιών κ.λπ. ∆απάνες διαµόρφωσης του περιβάλλοντος χώρου προκειµένου να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις λειτουργίας της επιχείρησης.

∆απάνες αγοράς νέου µηχανολογικού εξοπλισµού, περιλαµβανοµένου του λογισµικού ηλεκτρονικών υπολογιστών, µέχρι την αγοραστική του αξία. Περιλαµβάνονται οι δαπάνες µεταφοράς και εγκατάστασης.

∆απάνες αγοράς λοιπού εξοπλισµού απαραίτητου για τη λειτουργία της επιχείρησης και αγοράς οχηµάτων για τις επιχειρήσεις εναλλακτικού τουρισµού.

Γενικές δαπάνες συνδεόµενες µε τα ανωτέρω όπως, αµοιβές µηχανικών και συµβούλων.

∆απάνες προβολής και προώθησης, όπως η έκδοση διαφηµιστικών φυλλαδίων.

∆απάνες αγοράς ειδικών επαγγελµατικών µέσων µεταφοράς προϊόντων και πρώτων υλών.

∆απάνες για την κάλυψη του κόστους µελέτης-εγκατάστασης συστηµάτων διασφάλισης ποιότητας και ποιοτικών σηµάτων και πιστοποίησης.

Τα είδη των τροφίµων Οικοτεχνικής παρασκευής ειναι

Α) Προϊόντα δηµητριακών, ιδίως απλά αρτοσκευάσµατα (π.χ. παξιµάδια κ.τ.λ) και ζυµαρικά

Β) Προϊόντα φυτικής προέλευσης µε ή χωρίς γλυκαντικές ύλες, ιδίως γλυκά κουταλιού, µαρµελάδες, κοµπόστες, ζελέ φρούτων, παστέλια µε ξηρούς καρπούς, πετιµέζι, µουσταλευριά.

Γ) Προϊόντα µε παρθένα ελαιόλαδα και διάφορα αρωµατικά φυτά, µπαχαρικά, αιθέρια έλαια, χυµούς φρούτων κ.α. τρόφιµα σε συσκευασία έως δύο (2) λίτρων.

∆) Προϊόντα διατηρηµένα µε αλάτι, ξύδι και λάδι τρόφιµα φυτικής προέλευσης, ιδίως ελιές και προϊόντα ελιάς αλείµµατα, τουρσιά, σάλτσες.

Ε) Προϊόντα διατηρηµένα µε ξήρανση τρόφιµα φυτικής προέλευσης, ιδίως φρούτα και λαχανικά, ξηροί καρποί, όσπρια, αρωµατικά φυτά.

ΣΤ) Προϊόντα µε µέλι και ξηρούς καρπούς, αποξηραµένα φρούτα, µαστίχα, κρόκο κ.α. τρόφιµα Ζ) Γαλακτοκοµικά προϊόντα, όπως  τυρί, βούτυρο, γιαούρτι

Για περισσοτερα νεα www.oikonomotechniki.gr{button  size="btn-sm" color="btn-primary" style="btn-alt" link="/anazitisi-epidotiseon" target="_blank"}<b>Ξεκινήστε τώρα!</b>

Για περισσοτερα νεα www.oikonomotechniki.gr{button  size="btn-sm" color="btn-primary" style="btn-alt" link="/anazitisi-epidotiseon" target="_blank"}<b>Ξεκινήστε τώρα!</b>

 

Σε εφαρµογή και επίσηµα µπήκε η διαδικασία εγγραφής των αγροτών στο καθεστώς της οικοτεχνίας για την απευθείας διάθεση αγροτικών προϊόντων στην τοπική αγορά, καθώς σε λειτουργία πλέον βρίσκεται το Κεντρικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Οικοτεχνών (ΚΗΜΟ) µέσα στο οποίο µπορούν να προχωρήσουν οι ενδιαφερόµενοι για να κάνουν τις αιτήσεις τους. Η εγγραφή γίνεται µέσω της ιστοσελίδας του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, ενώ όποιος προχωρήσει σε αυτήν θα πρέπει εντός 10 ηµέρων να πάει στις κατά τόπους ∆ΑΟΚ τα εξής δικαιολογητικά, σύµφωνα µε τη σχετική ΚΥΑ (ΦΕΚ 2468/Β’/2015):

α) βεβαίωση από τα Τµήµατα Αγροτικής Ανάπτυξης για το ίδιο έτους µε το έτος υποβολής της αίτησης εγγραφής στο ΚΗΜΟ, που να αποδεικνύει ότι είναι ο ενδιαφερόµενος κατά κύριο επάγγελµα αγρότη

 β) αντίγραφο ∆ήλωσης Καλλιέργειας του ΟΣ∆Ε, του ίδιου έτους µε το έτος υποβολής της αίτησης εγγραφής στο ΚΗΜΟ

γ) απόδειξη πληρωµής e−παραβόλου για την εγγρα− φή στο ΚΗΜΟ, σύµφωνα µε την περ. γ΄ της παρ. 2 του άρθρου 56 του Ν. 4235/2014

δ) ∆ήλωση συµµόρφωσης προς τις απαιτήσεις υγιεινής της παρ.1 του άρθρου 4. 2.

Το προσωπικό της µονάδας τροφίµων οικοτεχνικής παρασκευής διαθέτει πιστοποιητικά υγείας τα οποία φυλάσσονται στην επιχείρηση και είναι στη διάθεση των ∆ΑΟΚ κατά τον έλεγχο.

Δευτέρα, 11 Ιανουαρίου 2016 11:52 μμ Νέα όρια συναλλαγών στα capital controls για επιχειρήσεις Την αύξηση του συνολικού ύψους ποσού των αιτημάτων για κάθε πελάτη σε κάθε τράπεζα ανά εργάσιμη ημέρα, με μία ή περισσότερες συναλλαγές αλλά και την αναπροσαρμογή των υφιστάμενων εβδομαδιαίων εγκριτικών ορίων για την έγκριση συγκεκριμένων συναλλαγών από τις Ειδικές Υποεπιτροπές των πιστωτικών ιδρυμάτων προβλέπει απόφαση του υπουργείου Οικονομικών που τροποποιεί διατάξεις της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου για το καθεστώς των capital controls. Σύμφωνα με την απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών οι Ειδικές Υποεπιτροπές των τραπεζών εξετάζουν αιτήματα νομικών προσώπων κάθε νομικής μορφής και αντικειμένου δραστηριότητας, όπως και ατομικών επιχειρήσεων και ελευθέρων επαγγελματιών, οι οποίοι αιτούνται μεταφορές κεφαλαίων στο εξωτερικό για: α) εκτέλεση πληρωμών έναντι παραστατικών (π.χ. τιμολόγια, προτιμολόγια, φορτωτικές, καταστάσεις μι-σθοδοσίας, κ.λπ.) β) άνοιγμα νέων ενέγγυων πιστώσεων και πιστώσεων σε αναμονή, γ) έκδοση νέων εγγυητικών επιστολών, και δ) προθεσμιακές υποχρεώσεις από διακανονισμό αξιών προς είσπραξη και τριτεγγυημένα και λοιπά χρηματόγραφα που συνδέονται με εισαγωγές, στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων τους, εφόσον το συνολικό ύψος των αιτημάτων για κάθε πελάτη σε κάθε Π.Ι. δεν υπερβαίνει το ποσό των 250.000 ευρώ ανά εργάσιμη ημέρα, με μία ή περισσότερες συναλλαγές. Τα αιτήματα που αφορούν τις ανωτέρω κατηγορίες θα υποβάλλονται κατά το άνοιγμα ή έκδοση στην Υποεπιτροπή του τραπεζών ή στην Επιτροπή Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών, μέσω της τράπεζας, ανάλογα με το ύψος της συναλλαγής και θα καλύπτουν όλες τις παρεπόμενες με τη συναλλαγή πράξεις (τροποποίηση, εκτέλεση, πληρωμή) εφόσον δεν αλλάζει το ύψος της συναλλαγής. Τα πιστωτικά ιδρύματα υποχρεούνται να τηρούν αναλυτικό αρχείο με τα αιτήματα που διαχειρίζονται, τις αποφάσεις επί των αιτημάτων αυτών, καθώς και τις εκταμιεύσεις ποσών για εγκεκριμένες συναλλαγές. Για τις απορριπτικές αποφάσεις απαιτείται ειδική αιτιολόγηση. Για συναλλαγές που υπερβαίνουν τις 20.000 ευρώ, το μηνιαίο εγκριτικό όριο της Ειδικής Υποεπιτροπής ανά πελάτη νομικό πρόσωπο ή ατομική επιχείρηση ή ελεύθερο επαγγελματία δεν μπορεί να υπερβαίνει τη μέγιστη μηνιαία αξία των εισαγωγών και ενδοκοινοτικών αποκτήσεων της ετήσιας περιόδου μέσω Π.Ι. που λειτουργούν στην Ελλάδα, προσαυξημένη κατά 40%. Ειδικότερα για την απόκτηση παγίων στοιχείων και πραγματοποίηση δαπανών/ συνδρομών από νομικά πρόσωπα, συμπεριλαμβανομένων των μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, όπως και από ατομικές επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες στο πλαίσιο των επιχειρηματικών τους δραστηριοτήτων, καθώς και για ιδρυθέντα μετά την 1η Οκτωβρίου 2014 νομικά πρόσωπα, ατομικές επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες δεν ισχύει το στοιχείο ιστορικότητας της περιόδου. Για την εξέταση αιτημάτων ποσού από 5.000,01 έως και 20.000 ευρώ από τις Υποεπιτροπές των τραπεζών, καθώς και στην περίπτωση εξέτασης αιτημάτων από την Ε.Ε.Τ.Σ. κατόπιν εισήγησης των τραπεζών , η αίτηση του πελάτη πρέπει να συνοδεύεται από τα κάτωθι δικαιολογητικά: α) τιμολόγια και παραστατικά τεκμηρίωσης της αιτούμενης συναλλαγής, β) υπεύθυνη δήλωση του πελάτη με την οποία να δηλώνει, μεταξύ άλλων ότι: Τα προσκομισθέντα τιμολόγια, παραστατικά και δικαιολογητικά είναι γνήσια, δεν έχει προσκομίσει προς έγκριση σε άλλη τράπεζα που λειτουργεί στην Ελλάδα τα ίδια παραστατικά μεταφοράς κεφαλαίων στο εξωτερικό, το συνολικό ανά μήνα χρηματικό ποσό, εξαιρουμένων τυχόν δασμών, που μετέφερε στο εξωτερικό από πιστωτικά ιδρύματα που λειτουργούν στην Ελλάδα, κατά τη διάρκεια της περιόδου 01/07/2014-30/06/2015 στο πλαίσιο των επιχειρηματικών του δραστηριοτήτων. Παράλληλα θα πρέπει να αποδέχεται πως πιθανή έγκριση του αιτήματός του ισχύει για δώδεκα (12) εργάσιμες ημέρες από την κοινοποίησή της. Για την εξέταση αιτημάτων ποσού άνω των 20.000 ευρώ από τις Υποεπιτροπές των Π.Ι., καθώς και στην περίπτωση εξέτασης αιτημάτων από την Ε.Ε.Τ.Σ. κατόπιν εισήγησης των Π.Ι., η αίτηση του πελάτη πρέπει να συνοδεύεται από τα κάτωθι δικαιολογητικά: α) τιμολόγια και παραστατικά τεκμηρίωσης της αιτούμενης συναλλαγής, β) υπεύθυνη δήλωση του πελάτη με την οποία να δηλώνει, μεταξύ άλλων ότι: - τα προσκομισθέντα τιμολόγια, παραστατικά και δικαιολογητικά είναι γνήσια, - δεν έχει προσκομίσει προς έγκριση σε άλλη τράπεζα που λειτουργεί στην Ελλάδα τα ίδια παραστατικά μεταφοράς κεφαλαίων στο εξωτερικό, - το συνολικό ανά μήνα χρηματικό ποσό, εξαιρουμένων τυχόν δασμών, που μετέφερε στο εξωτερικό από πιστωτικά ιδρύματα που λειτουργούν στην Ελλάδα, κατά τη διάρκεια της περιόδου 01/07/2014-30/06/2015 στο πλαίσιο των επιχειρηματικών του δραστηριοτήτων, - το ποσό της αιτούμενης μεταφοράς κεφαλαίων στο εξωτερικό, συναθροιζόμενο με το ποσό που ήδη έχει εγκριθεί εντός του μήνα από το σύνολο του τραπεζικού συστήματος της χώρας δεν υπερβαίνει σωρευτικά για τον ίδιο μήνα το 140% της μέγιστης μηνιαίας αξίας των εισαγωγών/ενδοκοινοτικών αποκτήσεων της περιόδου 01/07/2014-30/06/2015, και αποδέχεται πως πιθανή έγκριση του αιτήματός του ισχύει για δώδεκα (12) εργάσιμες ημέρες από την κοινοποίησή της, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 7 της παρούσας. Ειδικότερα για αιτήματα νομικών προσώπων για την έγκριση μεταφορών κεφαλαίων στο εξωτερικό, στο πλαίσιο της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας, τα οποία περιλαμβάνουν τιμολόγια, παραστατικά ή δικαιολογητικά που: (α) υπερβαίνουν σε απόλυτο αριθμό τα πενήντα (50), και (β) αφορούν πληρωμές προς το εξωτερικό έως και ένα μήνα από την ημερομηνία του αιτήματος του νομικού προσώπου προς το Π.Ι. συνεργασίας του, δεν είναι απαραίτητο να προσκομίζονται από το νομικό πρόσωπο στο Π.Ι.. Ωστόσο, σε αυτές τις περιπτώσεις, το αιτούμενο τη μεταφορά κεφαλαίων στο εξωτερικό νομικό πρόσωπο πρέπει να συμπληρώνει και προσκομίζει, ως αναπόσπαστο μέρος του αιτήματός του και να δηλώνει, στην υπεύθυνη δήλωση που προσκομίζει, πως «όλα τα μη προσκομισθέντα τιμολόγια, παραστατικά και δικαιολογητικά είναι γνήσια και, εφόσον του ζητηθεί, θα τα προσκομίσει αμελλητί στο πιστωτικό ίδρυμα ή/και στην Ε.Ε.Τ.Σ. Η εκταμίευση εγκεκριμένης συναλλαγής από την Ε.Ε.Τ.Σ. και τις Ειδικές Υποεπιτροπές των Π.Ι. ισχύει για δώδεκα (12) εργάσιμες ημέρες από την επομένη της κοινοποίησης της έγκρισης στην τράπεζα για λογαριασμό του ενδιαφερόμενου πελάτη της. Για την αξιολόγηση των αιτημάτων που εμπίπτουν στις εγκριτικές αρμοδιότητες των Ειδικών Υποεπιτροπών, απαιτείται να ικανοποιούνται οι ακόλουθες προϋποθέσεις: α) Τα αιτήματα των πελατών πρέπει να είναι σαφή και να συνοδεύονται από όλα τα παραστατικά και δικαιολογητικά (π.χ. τιμολόγια, φορτωτικές κ.λπ), επαρκή για την τεκμηρίωση της φύσης των συναλλαγών και της αναγκαιότητας εκτέλεσής τους. β) Η Ειδική Υποεπιτροπή θεσπίζει διαδικασίες διαχείρισης και προτεραιοποίησης των αιτημάτων πελατών, λαμβάνοντας υπόψη το χρονικό περιθώριο πληρωμής, π.χ. ληξιπρόθεσμα τιμολόγια, pro forma, cash on delivery (COD), κ.λπ. και, στις περιπτώσεις εισαγωγής, τη φύση του εισαγόμενου προϊόντος και την αναγκαιότητά του για τη διαφύλαξη του δημόσιου και κοινωνικού συμφέροντος.

Μέχρι το τέλος Ιανουαρίου θα κατατεθεί στην Βουλή ο νέος αναπτυξιακός νόμος   Ο νέος αναπτυξιακός νόμος που θα έρθει σύντομα προς ψήφιση στη Βουλή θα περιλαμβάνει 3-4 βασικές αρχές, θα είναι απλοποιημένος σε σχέση μέχρι σήμερα γραφειοκρατία και κυρίως θα βάλει τέλος στο λάθος των προηγούμενων καθεστώτων, όπου δεν διασφαλίζονταν οι πόροι και έτσι τελικά συσσωρεύονταν χρέη του Δημοσίου προς επενδυτές, σύμφωνα με το πλαίσιο που έδωσε ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης, σε συνέντευξή του στο ραδιοφωνικό σταθμό "Κόκκινο": Είπε ακόμη ο υπουργός ότι ο νέος  αναπτυξιακός νόμος -θα είναι απλός, με επαρκείς πόρους -θα δίνει έμφαση σε κλάδους με συγκριτικό πλεονέκτημα για την Ελλάδα, όπως οι ειδικές κατηγορίες τουρισμού, η υψηλή τεχνολογία κτλ. -θα παρέχει όλα τα κίνητρα - πέραν της "κλασικής" χρηματοδότης μέσω επιδοτήσεων- με δυνατότητα δανειοδότησης από χρηματοδοτικά εργαλεία και σε ευρωπαϊκό επίπεδο -θα εστιάζει στην ενίσχυση της νεανικής επιχειρηματικότητας και την στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων -θα δίνει κίνητρα για επενδύσεις από το εξωτερικό, με δημιουργία σταθερού (όχι μειωμένου) φορολογικού καθεστώτος για επτά χρόνια, μέχρι την ολοκλήρωση της απόσβεσης Ο κ. Σταθάκης προσδιόρισε ως το τέλος Ιανουαρίου την ολοκλήρωση της διαδικασίας, καθώς τώρα το νομοσχέδιο είναι στην φάση της νομικής παρασκευής. Αναφερόμενος στο μέτωπο των δημοσιονομικών και της επιστροφής στην ανάπτυξη, ο υπουργός εκτίμησε ότι οι καλύτερες του αναμενόμενου επιδόσεις, όπως δείχνουν και τα αυξημένα έσοδα του Νοεμβρίου, θα επιτρέψουν στην Ελλάδα να περιορίσει για το 2015 την ύφεση πολύ κάτω του 1%, έναντι του 2,5% που είναι η πρόβλεψη στη συμφωνία με τους δανειστές. Ταυτόχρονα, θα ανοίξει το δρόμο για ταχύτερη επιστροφή σε θετικό πρόσημο ακόμη και εντός του τρέχοντος, πρώτου εξαμήνου του 2016.

Υποκατηγορίες

Μέχρι το τέλος Ιανουαρίου θα κατατεθεί στην Βουλή ο νέος αναπτυξιακός νόμος

 

Ο νέος αναπτυξιακός νόμος που θα έρθει σύντομα προς ψήφιση στη Βουλή θα περιλαμβάνει 3-4 βασικές αρχές, θα είναι απλοποιημένος σε σχέση μέχρι σήμερα γραφειοκρατία και κυρίως θα βάλει τέλος στο λάθος των προηγούμενων καθεστώτων, όπου δεν διασφαλίζονταν οι πόροι και έτσι τελικά συσσωρεύονταν χρέη του Δημοσίου προς επενδυτές, σύμφωνα με το πλαίσιο που έδωσε ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης, σε συνέντευξή του στο ραδιοφωνικό σταθμό "Κόκκινο":

Είπε ακόμη ο υπουργός ότι ο νέος  αναπτυξιακός νόμος

-θα είναι απλός, με επαρκείς πόρους

-θα δίνει έμφαση σε κλάδους με συγκριτικό πλεονέκτημα για την Ελλάδα, όπως οι ειδικές κατηγορίες τουρισμού, η υψηλή τεχνολογία κτλ.

-θα παρέχει όλα τα κίνητρα - πέραν της "κλασικής" χρηματοδότης μέσω επιδοτήσεων- με δυνατότητα δανειοδότησης από χρηματοδοτικά εργαλεία και σε ευρωπαϊκό επίπεδο

-θα εστιάζει στην ενίσχυση της νεανικής επιχειρηματικότητας και την στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων

-θα δίνει κίνητρα για επενδύσεις από το εξωτερικό, με δημιουργία σταθερού (όχι μειωμένου) φορολογικού καθεστώτος για επτά χρόνια, μέχρι την ολοκλήρωση της απόσβεσης

Ο κ. Σταθάκης προσδιόρισε ως το τέλος Ιανουαρίου την ολοκλήρωση της διαδικασίας, καθώς τώρα το νομοσχέδιο είναι στην φάση της νομικής παρασκευής.

Αναφερόμενος στο μέτωπο των δημοσιονομικών και της επιστροφής στην ανάπτυξη, ο υπουργός εκτίμησε ότι οι καλύτερες του αναμενόμενου επιδόσεις, όπως δείχνουν και τα αυξημένα έσοδα του Νοεμβρίου, θα επιτρέψουν στην Ελλάδα να περιορίσει για το 2015 την ύφεση πολύ κάτω του 1%, έναντι του 2,5% που είναι η πρόβλεψη στη συμφωνία με τους δανειστές.

Ταυτόχρονα, θα ανοίξει το δρόμο για ταχύτερη επιστροφή σε θετικό πρόσημο ακόμη και εντός του τρέχοντος, πρώτου εξαμήνου του 2016.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ