O συνδυασμός παραγόντων του εσωτερικού περιβάλλοντος και του εξωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης, γνωστός ως ανάλυση SWOT, θεωρείται από τα πλέον διαδεδομένα εργαλεία του σύγχρονου μάνατζμεντ, χρήσιμο στην λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων και όχι μόνο,
Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (ΦΕΚ Β 3976) η απόφαση του υπουργού Οικονομικών κ. Ευκλείδη Τσακαλώτου με θέμα «Ρυθμίσεις θεμάτων περιορισμών στην ανάληψη μετρητών και τη μεταφορά κεφαλαίων», με την οποία υπάρχει πλέον νέα χαλάρωση στα capital controls.
Οι περισσότερες μικρομεσαίες επιχειρήσεις, όχι μόνο του αγροδιατροφικού κλάδου, δίνουν ελάχιστη σημασία στην προετοιμασία προσέγγισης μιας αγοράς του εξωτερικού.
Κάτι που συμβαίνει τόσο στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό. Η αιτία της συγκεκριμένης πρακτικής προσδιορίζεται στην έλλειψη αξιολόγησης της σημαντικότητας αυτής της διαδικασίας, την έλλειψη τεχνογνωσίας και χρόνου και στην άρνηση επένδυσης.
Δεδομένης της οικονομικής κατάστασης της χώρας μας, η αναζήτηση νέων αγορών για διανομή των προϊόντων κρίνεται επιτακτική για πολλές επιχειρήσεις. Η διαδικασία εν τούτοις είναι αρκετά πολύπλοκη και σίγουρα χωρίς εγγυήσεις επιτυχίας από την αρχή.
Παρόλα αυτά αν η εξαγωγική διαδικασία γίνει οργανωμένα μπορεί να αποτελέσει στρατηγική σημαντικής ανάπτυξης για κάθε επιχείρηση. Ακολουθούν κάποια βήματα που μπορεί να οδηγήσουν τα προϊόντα σας στα χέρια των διεθνών καταναλωτών.
Δευτέρα, 11 Ιανουαρίου 2016 11:52 μμ Νέα όρια συναλλαγών στα capital controls για επιχειρήσεις Την αύξηση του συνολικού ύψους ποσού των αιτημάτων για κάθε πελάτη σε κάθε τράπεζα ανά εργάσιμη ημέρα, με μία ή περισσότερες συναλλαγές αλλά και την αναπροσαρμογή των υφιστάμενων εβδομαδιαίων εγκριτικών ορίων για την έγκριση συγκεκριμένων συναλλαγών από τις Ειδικές Υποεπιτροπές των πιστωτικών ιδρυμάτων προβλέπει απόφαση του υπουργείου Οικονομικών που τροποποιεί διατάξεις της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου για το καθεστώς των capital controls. Σύμφωνα με την απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών οι Ειδικές Υποεπιτροπές των τραπεζών εξετάζουν αιτήματα νομικών προσώπων κάθε νομικής μορφής και αντικειμένου δραστηριότητας, όπως και ατομικών επιχειρήσεων και ελευθέρων επαγγελματιών, οι οποίοι αιτούνται μεταφορές κεφαλαίων στο εξωτερικό για: α) εκτέλεση πληρωμών έναντι παραστατικών (π.χ. τιμολόγια, προτιμολόγια, φορτωτικές, καταστάσεις μι-σθοδοσίας, κ.λπ.) β) άνοιγμα νέων ενέγγυων πιστώσεων και πιστώσεων σε αναμονή, γ) έκδοση νέων εγγυητικών επιστολών, και δ) προθεσμιακές υποχρεώσεις από διακανονισμό αξιών προς είσπραξη και τριτεγγυημένα και λοιπά χρηματόγραφα που συνδέονται με εισαγωγές, στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων τους, εφόσον το συνολικό ύψος των αιτημάτων για κάθε πελάτη σε κάθε Π.Ι. δεν υπερβαίνει το ποσό των 250.000 ευρώ ανά εργάσιμη ημέρα, με μία ή περισσότερες συναλλαγές. Τα αιτήματα που αφορούν τις ανωτέρω κατηγορίες θα υποβάλλονται κατά το άνοιγμα ή έκδοση στην Υποεπιτροπή του τραπεζών ή στην Επιτροπή Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών, μέσω της τράπεζας, ανάλογα με το ύψος της συναλλαγής και θα καλύπτουν όλες τις παρεπόμενες με τη συναλλαγή πράξεις (τροποποίηση, εκτέλεση, πληρωμή) εφόσον δεν αλλάζει το ύψος της συναλλαγής. Τα πιστωτικά ιδρύματα υποχρεούνται να τηρούν αναλυτικό αρχείο με τα αιτήματα που διαχειρίζονται, τις αποφάσεις επί των αιτημάτων αυτών, καθώς και τις εκταμιεύσεις ποσών για εγκεκριμένες συναλλαγές. Για τις απορριπτικές αποφάσεις απαιτείται ειδική αιτιολόγηση. Για συναλλαγές που υπερβαίνουν τις 20.000 ευρώ, το μηνιαίο εγκριτικό όριο της Ειδικής Υποεπιτροπής ανά πελάτη νομικό πρόσωπο ή ατομική επιχείρηση ή ελεύθερο επαγγελματία δεν μπορεί να υπερβαίνει τη μέγιστη μηνιαία αξία των εισαγωγών και ενδοκοινοτικών αποκτήσεων της ετήσιας περιόδου μέσω Π.Ι. που λειτουργούν στην Ελλάδα, προσαυξημένη κατά 40%. Ειδικότερα για την απόκτηση παγίων στοιχείων και πραγματοποίηση δαπανών/ συνδρομών από νομικά πρόσωπα, συμπεριλαμβανομένων των μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, όπως και από ατομικές επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες στο πλαίσιο των επιχειρηματικών τους δραστηριοτήτων, καθώς και για ιδρυθέντα μετά την 1η Οκτωβρίου 2014 νομικά πρόσωπα, ατομικές επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες δεν ισχύει το στοιχείο ιστορικότητας της περιόδου. Για την εξέταση αιτημάτων ποσού από 5.000,01 έως και 20.000 ευρώ από τις Υποεπιτροπές των τραπεζών, καθώς και στην περίπτωση εξέτασης αιτημάτων από την Ε.Ε.Τ.Σ. κατόπιν εισήγησης των τραπεζών , η αίτηση του πελάτη πρέπει να συνοδεύεται από τα κάτωθι δικαιολογητικά: α) τιμολόγια και παραστατικά τεκμηρίωσης της αιτούμενης συναλλαγής, β) υπεύθυνη δήλωση του πελάτη με την οποία να δηλώνει, μεταξύ άλλων ότι: Τα προσκομισθέντα τιμολόγια, παραστατικά και δικαιολογητικά είναι γνήσια, δεν έχει προσκομίσει προς έγκριση σε άλλη τράπεζα που λειτουργεί στην Ελλάδα τα ίδια παραστατικά μεταφοράς κεφαλαίων στο εξωτερικό, το συνολικό ανά μήνα χρηματικό ποσό, εξαιρουμένων τυχόν δασμών, που μετέφερε στο εξωτερικό από πιστωτικά ιδρύματα που λειτουργούν στην Ελλάδα, κατά τη διάρκεια της περιόδου 01/07/2014-30/06/2015 στο πλαίσιο των επιχειρηματικών του δραστηριοτήτων. Παράλληλα θα πρέπει να αποδέχεται πως πιθανή έγκριση του αιτήματός του ισχύει για δώδεκα (12) εργάσιμες ημέρες από την κοινοποίησή της. Για την εξέταση αιτημάτων ποσού άνω των 20.000 ευρώ από τις Υποεπιτροπές των Π.Ι., καθώς και στην περίπτωση εξέτασης αιτημάτων από την Ε.Ε.Τ.Σ. κατόπιν εισήγησης των Π.Ι., η αίτηση του πελάτη πρέπει να συνοδεύεται από τα κάτωθι δικαιολογητικά: α) τιμολόγια και παραστατικά τεκμηρίωσης της αιτούμενης συναλλαγής, β) υπεύθυνη δήλωση του πελάτη με την οποία να δηλώνει, μεταξύ άλλων ότι: - τα προσκομισθέντα τιμολόγια, παραστατικά και δικαιολογητικά είναι γνήσια, - δεν έχει προσκομίσει προς έγκριση σε άλλη τράπεζα που λειτουργεί στην Ελλάδα τα ίδια παραστατικά μεταφοράς κεφαλαίων στο εξωτερικό, - το συνολικό ανά μήνα χρηματικό ποσό, εξαιρουμένων τυχόν δασμών, που μετέφερε στο εξωτερικό από πιστωτικά ιδρύματα που λειτουργούν στην Ελλάδα, κατά τη διάρκεια της περιόδου 01/07/2014-30/06/2015 στο πλαίσιο των επιχειρηματικών του δραστηριοτήτων, - το ποσό της αιτούμενης μεταφοράς κεφαλαίων στο εξωτερικό, συναθροιζόμενο με το ποσό που ήδη έχει εγκριθεί εντός του μήνα από το σύνολο του τραπεζικού συστήματος της χώρας δεν υπερβαίνει σωρευτικά για τον ίδιο μήνα το 140% της μέγιστης μηνιαίας αξίας των εισαγωγών/ενδοκοινοτικών αποκτήσεων της περιόδου 01/07/2014-30/06/2015, και αποδέχεται πως πιθανή έγκριση του αιτήματός του ισχύει για δώδεκα (12) εργάσιμες ημέρες από την κοινοποίησή της, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 7 της παρούσας. Ειδικότερα για αιτήματα νομικών προσώπων για την έγκριση μεταφορών κεφαλαίων στο εξωτερικό, στο πλαίσιο της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας, τα οποία περιλαμβάνουν τιμολόγια, παραστατικά ή δικαιολογητικά που: (α) υπερβαίνουν σε απόλυτο αριθμό τα πενήντα (50), και (β) αφορούν πληρωμές προς το εξωτερικό έως και ένα μήνα από την ημερομηνία του αιτήματος του νομικού προσώπου προς το Π.Ι. συνεργασίας του, δεν είναι απαραίτητο να προσκομίζονται από το νομικό πρόσωπο στο Π.Ι.. Ωστόσο, σε αυτές τις περιπτώσεις, το αιτούμενο τη μεταφορά κεφαλαίων στο εξωτερικό νομικό πρόσωπο πρέπει να συμπληρώνει και προσκομίζει, ως αναπόσπαστο μέρος του αιτήματός του και να δηλώνει, στην υπεύθυνη δήλωση που προσκομίζει, πως «όλα τα μη προσκομισθέντα τιμολόγια, παραστατικά και δικαιολογητικά είναι γνήσια και, εφόσον του ζητηθεί, θα τα προσκομίσει αμελλητί στο πιστωτικό ίδρυμα ή/και στην Ε.Ε.Τ.Σ. Η εκταμίευση εγκεκριμένης συναλλαγής από την Ε.Ε.Τ.Σ. και τις Ειδικές Υποεπιτροπές των Π.Ι. ισχύει για δώδεκα (12) εργάσιμες ημέρες από την επομένη της κοινοποίησης της έγκρισης στην τράπεζα για λογαριασμό του ενδιαφερόμενου πελάτη της. Για την αξιολόγηση των αιτημάτων που εμπίπτουν στις εγκριτικές αρμοδιότητες των Ειδικών Υποεπιτροπών, απαιτείται να ικανοποιούνται οι ακόλουθες προϋποθέσεις: α) Τα αιτήματα των πελατών πρέπει να είναι σαφή και να συνοδεύονται από όλα τα παραστατικά και δικαιολογητικά (π.χ. τιμολόγια, φορτωτικές κ.λπ), επαρκή για την τεκμηρίωση της φύσης των συναλλαγών και της αναγκαιότητας εκτέλεσής τους. β) Η Ειδική Υποεπιτροπή θεσπίζει διαδικασίες διαχείρισης και προτεραιοποίησης των αιτημάτων πελατών, λαμβάνοντας υπόψη το χρονικό περιθώριο πληρωμής, π.χ. ληξιπρόθεσμα τιμολόγια, pro forma, cash on delivery (COD), κ.λπ. και, στις περιπτώσεις εισαγωγής, τη φύση του εισαγόμενου προϊόντος και την αναγκαιότητά του για τη διαφύλαξη του δημόσιου και κοινωνικού συμφέροντος.